Sammanfattning av”Fröken Europa´´-Grupp 8 Luna

Det var väldigt trevligt och mysigt att läsa Fröken Europa. Jag tyckte att det var mysigt att läsa Fröken Europa för att den var spännande och ytterst lite ruggig.
Boken handlar om en flicka som heter Kristin. Hon har en kusin som heter Petrus, en bästa vän som heter Martina och en jätte bra lärare som heter Eva. De är ute och reser ute i Europa. För att lära sig mer om länderna. Varje elev fick åka till ett land var i Europa. De fick hjälp när de skulle resa ute i Europa. Det fick bara vara en person per resa, varför vet jag inte. Grupprummet är som en portal men ändå en tidsmaskin. Gud vad coolt att ha  grupprummet i klassrummet (vad nu grupprummet är. Portal eller tidsmaskin). Man skulle bli väldigt bra på historia och geografi för att historia, man är ju i en annan tid och får uppleva känslan i närheten av händelsen och geografi, man skulle få redda på vart staden eller stället ligger i landet. Man kan tro att SO-lärarna skulle haft en del lycka, eftersom dom skulle fått en del hjälp med undervisning. För att då kunde de åka sedan skriva ner vad som hände och sedan läsa upp för klassen. Förutom att man skulle behöva en del utbildning för att få använd saken ( grupprummet i bokens fall ).

En reaktion på “Sammanfattning av”Fröken Europa´´-Grupp 8 Luna

  1. Vad var det som gjorde att det var mysigt att läsa boken? Varför tror du att Eva ville att det skulle vara 24 elever men sen så var det ändå länder kvar att åka till efter att alla hade åkt? Hände inte mer saker i boken??

    Tips texten hade blivit bättre om du hade skrivit budskapet. Tänk på stavningen på ordet reda inte redda.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *